I would be proud if my crafts should become your sourse of inspiration some time - I would also appreciate if you link
back to my blog as your source of inspiration :o) Thanks LeKa

tirsdag 18. oktober 2011

LeKaQuilt Blogg navn

Blogg navnet mitt fikk jeg for flere år siden, lenge før det var vanlig med blogg.
En kveld satt Helga - Quilt og Latte og meg selv og filosoferte om hva jeg skulle ha som
designer navn. Hadde vel en liten drøm om å en dag designe egene mønster........
Vi drodlet litt rundt flere navn, men syns det hadde vært fint å bruke navn som var bygd opp fra
bokstavene i mitt eget navn.
Vi endte opp med LeKaQuilt, som er de to første bokstavene
i forrnavn og de to første bokstavene i mellomnavnet mitt - Lena Karen.
Jeg mener å huske at det var Helga's ide.

Når det ble aktuelt med en blogg var det en selvfølge å bruke LeKaQuilt.

Dette bilde er av den første quilten jeg hadde i heddingen i bloggen.
Quilten heter KaffO'lade. Enda en ordlek.......som forteller litt om flere av mine lidenskaper.
Nemelig Kaffe og Sjokolade.
Mener å huske at dette var bilde som ble brukt.
Quilten ble sydd i 2002.
Etter hvert ble Kaff'Olade byttet ut med Jacobs Ladder.
Slik så heddingen ut.......
  
Og her er teppet som ble brukt, stoffene er
Iced Moccha fra Buggy Barn.
Quilten er fra Mars 2010.
I fjor høst når Love Letter var ferdig, måtte selvfølgelig
denne inn i heddingen........bloggen min så da slik ut:
Her er bilde av Love Letter fra Oktober 2010.
 Dagens hedding er sammensatt av ett av bildene
fra Love Letter, bilde av Spinning Wheel og Ruby.
Vil du se flere bilder av Love Letter -
blokk for blokk, finner du link HER.
(her er noen av quiltene fra i år)
Ha en riktig fin fortsettelse på uken!
Quiltehilsen LeKaQuilt :o)

2 kommentarer:

a good yarn sa...

Lena, your blog is always a delight to visit. You have made so many beautiful quilts and projects. ann : -)

Sheila sa...

Thanks for telling us where your blog name originated ,I love all your work and the quilts in the headers are all gorgeous .Keep up the great work!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...