I would be proud if my crafts should become your sourse of inspiration some time - I would also appreciate if you link
back to my blog as your source of inspiration :o) Thanks LeKa

onsdag 1. februar 2012

Riktig utstyr til rett tid........?

Jeg har investert i mange flotte linjaler, som denne 21,5 x 21,5 inch. 
Den har jeg brukt ganske mye. 
Jeg har investert i dagslyslamper, som flittig blir brukt. 
Skjærematter.... ja, flere til hvert sitt bruk.... 
Alt er kjekt å ha og gjør alt mye enkelere - men ingen ting av 
dette MÅ en ha (flere av) for å kunne lage flotte quilts. 
I dag har jeg skiftet hjul på kniven, ny nål i symaskinen  
og den har fått litt olje...... 
Disse små tingene har gjort min oppgave SÅ mye enklere, i dag. 
Er det lenge siden du skiftet hjul på skjærekniven din og nål 
i symaskinen, i såfall vil jeg anbefall deg å gjøre det i dag. 
Forskjellen på skjærehjulet mitt ble som natt og dag.... 

Du finner meg på syrommet resten av dagen. 
Quiltehilsen LeKa :o) 

8 kommentarer:

Hennes sa...

Ja du er dama som har utstyret i orden:O) *fnis*

Jeg skiftet kniv for en ukes tid siden, skjærte som en drøm, i ca to min, da kjørte jeg den inn i en av linjalene, og nå kutter den ikke på et sted.
Sørgelige greier frem til jeg får kjøpt meg nytt. Jeg skiftet nål og oljet maskinen også, å gu så flink jeg føler meg nå..

Klem Oscar og Linda.

Siv sa...

Det er godt at noen minner meg på å gjøre sånne ting - det blir altfor sjelden gjort.
Fin blokk du viser her! Kos deg på syrommet! :o)

Karen - Quilts...etc. sa...

I am very bad about not changing my needles often enough or my rotary cutting blade = it does make the job much easier doesn't it - love the block!!
Karen

Kort og Søm sa...

Nytt knivblad er alltid noe jeg gjør for sjeldent, og skjære jobben blir så mye enklere etterpå :O)

Kos deg på syrommet :O)

Wacky Woman sa...

And every time we finally change to the new we wonder why we took so long to just do it.

Unknown sa...

Det er først når du har byttet blad du skjønner hvor stor betydning det har! Jeg trodde lenge at det var skjærematten min som var så dårlig.... :o)

susiloci sa...

Un bloque precioso, tienes unos trabajos fantásticos!!!

a good yarn sa...

Really good advice Lena. For a good result your equipment need to be well maintained. ann :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...