I would be proud if my crafts should become your sourse of inspiration some time - I would also appreciate if you link
back to my blog as your source of inspiration :o) Thanks LeKa

tirsdag 13. januar 2009

Små Gutter.

Nå om dagen jobber jeg med løpere og brikker av restestoffene til Gutta Boys, men med litt mindre blokker. Blokkene til Små Gutta måler 7x7 inch ferdig sydd, mens Gutta Boys er 10x10 inch. Planen var å vise dem frem når de er ferdige, men de blir så fine at jeg må bare vise dem frem nå.Mens jeg sitter her og syr, fabler jeg om hvordan de skal quiltes. I og med at 8 bladsrosene er håndsøm over papp, og håndsøm prosjeter må vi jo ha - kanskje jeg skulle håndquilte dem (som om jeg mangler flere håndsøm prosjekter).

Men før jeg startet ett nytt håndquilte prosjekt bør jeg kanskje gjøre ferdig denne, som jeg tilfeldigvis kom på: Denne duken ble hetende "Kari Duken". Kari Ødegaard i Drammens quiltelag, laget mønster og sydde en duk etter ett lite bilde i ett gammelt quilteblad. Vi var en fin gjeng som mer en gjerne gikk på kurs for å sy den fine duken.
Etter å ha håndquiltet rundt alle blokken, var jeg usikker på hvordan jeg videre skulle quilte. Og den ble desverre lagt til siden. Den er alt for fin til å ligge der. Ergo, håndquilteprosjekt har jeg og Små Gutta blir maskinquiltet. Det skal bli godt å sluttføre ett prosjekt :o)

3 kommentarer:

Anonym sa...

åjaaaa, Kari-duken er lekker. Du MÅ gjøre den ferdig. 229 knopper, husker du? Synes du det er rart mine blokker ble til løper? Fine Små gutta også. Du er virkelig inne i en steam nå, skjønner jeg. Blir jo inspirert selv til å gjøre ferdig ting.

Litamora's Quilt & Design sa...

Jøje meg, de blokkene er jo bare knallfine! Hvor flink du er! Liker fargene du har brukt så godt!
Kariduken ser jo ut som et utrolig arbeidsomt prosjekt, og den kommer til å bli så utrolig fin! Du er heldig som kan håndquilte, jeg har ikke fått taket på det enda, så her i gården går det på maskinquilting. Men det blir håndquiltekurs om ikke lenge nå, så da blir det kanskje litt av den sorten her i gården også:o)
Lykke til med quiltinge, både for hånd og på maskin:o)

Louann sa...

I think your applique is beautiful. I love purple.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...