I would be proud if my crafts should become your sourse of inspiration some time - I would also appreciate if you link
back to my blog as your source of inspiration :o) Thanks LeKa

torsdag 11. juni 2009

Mere Quilt fra tidligere

Jeg har igjen vært å rotet i haugen med Quilter som ble ferdig for en stund siden.

Det første teppet jeg viser dere ble sydd i 1997 og rutene ble sydd for hånd - rammer ble sydd på maskin og teppet er hånd quiltet. Teppet måler 118x159 cm (46,5x62.5 inch). Så har jeg også sydd en quillow, det betyr at det er en lomme på baksiden av quilten som er fin til å stikke bena opp i , og teppet kan brettes sammen til en pute. Teppet ble sydd i 1998-1999 på kurs på Lappemakeriet og det er maskin quiltet. Teppets mål er 94x140 cm (37x55 inch).
Dette teppet tror jeg ble sydd i 2001, 16 patch teppe sydd av fat quaters. Dette teppet er også quiltet på maskin. Mål 105x152 cm (41.5x60 inch).

Her i Hønefoss er det, i dag, kun 13.5 grader ute. Ikke no sommervær akkurat - men syvær, det er det :o))
Quiltehilsen fra LeKa



11 kommentarer:

Grethe sa...

Så mange FLOTTE tepper - jeg synes det er så imponert. Kjempe jobb regner jeg med, men det må være artig når det er ferdig. :0)(0:

Jeg skriver nå fra en ny bloggadresse. Jeg har forsket litt på bakgrunner og standard maler - i den forbindelsen klarte jeg å lagre vekk alle koblingene.Jeg har tatt sikkerhetskopi, men jeg jo ikke tid til å vente på at den. Men nå er jeg oppe og går igjen. Det var hyggelig å ha deg som følger, så hvis du fremdeles vil følge min blogg - må du logge deg på på nytt. Jeg får ikke flyttet følgerene.
Ha en fortsatt fin uke :0)(0:

Grethe sa...

Hei igjen, takk for hyggelig kommentar. Jeg føler også at bloggen blir nesten som et album over min kreative aktivitet.Derfor tar jeg stadig kopier av innleggene. Om noe blir borte på nettet, så har jeg det på en fil på PCèn. Men jeg har aldri tenkt at jeg skulle kopiere blogg adresser, men det er igrunnen ikke veldig vanskelig å finne tilbake - det tar bare litt tid. :0)(0:

Anne sa...

Du har så mange flotte quilter! Og det bler flere ser jeg, de stoffene du kjøpte på quiltefryd blir det garantert noe nydelig utav :)

susis quilts sa...

hej,mange fine quilts ser vi her,till lykke,susi

Unknown sa...

Hei...
Så utrolig mange flotte teppet du har laget, blir stum av beundring her jeg sitter. Du er utrolig produktiv... :O)

Er du medlem av en quilteklubb?

Ønsker deg en kjempeflott dag!

klem

Tingelingeling sa...

Hei!
Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen! Dine tepper er kjempefine! Flotte fargevalg og fin quilting. Artig å høre om quillow, da lærte jeg no nytt i dag også.

Og sommerværet..- omtrent som her, jeg fyrer i ovnen... Fint å sy og fint å surfe. Mye selskap i det!
Ønsker deg en kjempefin dag til nye spennende prosjekt!
klem

sjoko sa...

Så koselig å se disse quilter. Å se på gamle quilter er nesten som å møte gamle venner, man får en masse gode tanker og er - vups - tilbake i den tid hvor quilten ble sydd.

Merete sa...

Utrolige mange flotte quilter du har sydd opp igjennom årene, og flere blir det helt sikkert!

STRIKKEMOR(O) sa...

Fine tepper! Jammen har du sydd mykje fint!

Lisbeth. sa...

Hei, flott blogg, her må jeg nok bli ei stund.. :) Blogg-problemet mitt løste seg ved at jeg nå kjører på Mozilla Firefox. Alle bildene og oppsettet mitt er på plass og i orden igjen. (jippi!) Lykke til.

Sølvis blog sa...

Det øverste her var bare helt knallfint!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...