I would be proud if my crafts should become your sourse of inspiration some time - I would also appreciate if you link
back to my blog as your source of inspiration :o) Thanks LeKa

torsdag 18. august 2011

Tepper som varmer (Care Quilt)

Denne uken har jeg quiltet et teppe til Tepper
som varmer (ingen bilde desverre).
Så var planen å sy ett par tepper av disse flotte panelene som jeg
vant i en Giveaway hos Thimbelina for over ett år siden.
Planene er klare og stoffer er skåret. Nå er det bare å sy.........
Men så hadde jeg liggende noen ferdig skåret ruter (donert til care quilt).
Rutene var pent skåret og lagt i rekkefølge, kun å sys sammen.
Men, jeg hadde litt problemer med dette prosjektet da jeg ikke
likte stoffene. Man vil jo gjerne sy noe fint......ikke sant ?!
Jeg fikk tak i stripestoffet, og hadde ment å bruke dette til lukkekant.
Stoffet passet flott som ramme, men det var akkurat litt for lite.
En rute i to av hjørnene og volà !
Det ble ikke så verst !
Her er det bjørn, elg og masse skog.
Og jeg tror det blir en flott quilt til en gutt som liker natur.
Nå gjenstår det bare å tråkle, quilte og sy på lukkekant.

De røde og rosa panelene skal bli til Care quilt's, men det
ble ikke denne uken.
Ha en fin ukeslutt!

Quitehilsen LeKa :o)

9 kommentarer:

Timotei sa...

Så fint det panelet med hjerter var! Jeg tenker jo vegglommer hele tiden, hadde sikkert vært fint med slike hjerter på lommene :-) Det blå-grå teppet er flott! Det gjorde seg med den stripete kanten!

Wacky Woman sa...

Very nice quilts. Yes, the boy will love his quilt.

Siren sa...

Rødt og rosa er flott sammen. Spinning wheel teppet ditt er lekkert, og oi oi oi for vakre Ruby Moda stoffer :)

Crispy sa...

This is a great quilt for a boy!! Boys are often very hard to make a quilt for as most fabric is too "girly". I will be well loved.

Crispy

Sølvis blog sa...

Teppet ditt ble kjempefint. Kjekt å se at det er flere som har mange care-quilts gående på samme tid. Tror jeg har fingra borti 7 stk her nå. Og det er alltid en utfordring å finne på løsninger når det er litt knapt med stoffer, men det er jo slikt om gjør det morsomt å sy, når man har fått det til mener jeg.

Trines hobby sa...

Nydelige paneler du har valgt til "tepper som varmer". Rutene i hjørnene til guttequilten pyntet veldig opp, en flott løsning på problemet!!

Grethe sa...

Flott -teppe som varmer-, veldig fint dyre stoff,og hjertepanelet blir helt sikker godt tatt i mot når sykehuset får det. Veldig bra tiltak. Lykke til videre med syingen.

Elisabeth Solum sa...

Kjempeflott teppe og det ble stilig med en rute i to av hjørnene!

Anne Ida sa...

Kjempeflott teppe du har sydd - løsningen med kvadrater i to av hjørnene passer kjempebra, særlig siden det er så mange kvadrater ellers i teppet. Noen kommer til å bli kjempeglad for dette teppet.

Hjertepanelene kommer også til et supert teppe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...