I would be proud if my crafts should become your sourse of inspiration some time - I would also appreciate if you link
back to my blog as your source of inspiration :o) Thanks LeKa

torsdag 12. november 2009

Merkelapper, More Oldies og Fremgang

Endelig har merkelappene mine kommet.......
...og jeg er så fornøyd.
Har så lyst til å vise dere ett sett som Bestemor laget.
Brikke til vaskevannsfat, såpekopp og glass.
Jeg har ingen ide om hvor gammelt dette kan være.
Denne er også til vaskevannsfat. Og jeg
mener at Bestemor laget denne når hun var svært ung.
Den kan derfor være fra ca. 1930-1940.
Noe fremgang er det også på Love Letter, blokk 3 The Winter Rose.
Jeg vil samtidig minne dere på at jeg snart legger
ut en liten Giveaway.
Ha det fint så lenge !
Quiltehilsen LeKa :o)

21 kommentarer:

Kort og Søm sa...

De brikkene var nydelige, koslig med sånne gamle ting.
Så fine stoffer på det nederste bilde, gleder meg til å se det helt ferdig!
ha en fin dag,
Fredrikke :o)

Cathy @ CabbageQuilts sa...

Wow, beautiful post...I love your name tags, don't they look fantastic? The lace work your grandmother made is a treasure, and your applique block is beautiful xo

siv hege sa...

Nei, nå måtte jeg rett på nett å bestille mine egne lapper, lol. Nusslig duk :)

wishes, true and kind sa...

Your labels look incredible! Wow! Your grandmother did beautiful work -- just like you :)

Quilter Going Bananas sa...

Your grandmother's lace work is wonderful, and I'm glad you get to enjoy them! I've enjoyed seeing pics
of your old projects very much!
Are you using the labels to put on the back of your quilts? or for some other use?

Anonym sa...

Hei.Riktig fine heklebrikker du har efter din Bestemor.Dem må du ta gått vare på.Så fine merkelapper.Ha en riktig fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil..

Bente sa...

Flotte merkelappar, ja dei kan du vere fornøgd med :)
Du har nokre nydelege "skattar" som bestemor di har hekla, ta godt vare på dei:)
Blir kjekt å sjå det ferdige resultatet av alle dei fine blokkene du har sydd:)

Ha ein fin kveld!

Laila sa...

Hei. Flotte navne lapper. Virkelig en god ide.
Nydelige skatter bestemor di har laget. Virkelig koselige å ha.
Klem.;-)

Turid sa...

God idé dette med navnelapper. Har tenkt på hvordan jeg skal få merket småting som jeg syr. De store har jeg laget egen navnelapp til, men det tar jo mye tid.
Flotte skatter du har tatt vare på. Og så skal jeg absolutt følge med når du har din give-away.

Birgitta sa...

Fina namnlappar. Jag har också sådana. Vilka fina virkade dukar du har. Förr hann de göra hur mycket som helst och vad bra att det finns bevarat.
Kram Birgitta

Bestemor Drillo sa...

Så vakre de brikkene er ! De kunne kunsten de gamle ! Kjekt med ferdige merkelapper;) Ha en fin kveld! Klem!

Micki sa...

The doilies are so pretty!
I just love them!
Micki

annemariesquilt sa...

Ååå så flotte merkelapper, det blir gøy å sette på arbeidene dine.. Mine står det mye mere tekst på, hmm det er kanskje ikke nødvendig.
Fine ting din bestemor har laget!

Miriam sa...

Your Grandmother's work is beautiful!

I love your labels.

I love the fabrics you have used in the love Letter block

Deb sa...

It is wonderful to have hand work passed from one generation to another..and for it to be so beautiful as well!!
I am working on the same block as you Leka your applique is beautiful! you don't fall far from that creative tree..

Crispy sa...

Oh Lena the doilies are beautiful, what a treasure!!

Oh fun a giveaway :o)

Lena, have you started the Southern Gentlemen blocks yet?

Crispy

Anne-Lise at Rag, Tag, Bobtail sa...

Skjønne duker - en ordentlig skatt.
God ide med navnelapper, Ha en fin helg.

Timotei sa...

Nydelige, nydelige heklebrikker! Så bra at de har blitt tatt vare på.
Kjempegod ide med navnelapper. Har tenkt på å bestille meg sånne jeg også.
Synes jungelteppene du viser under her var sååå flotte!

Stina Blomgren sa...

Blev de bra namnbanden?... har tänkt att göra länge ..men inte har det blivit av...:o)
Oj vilka fina dukar!!!

Marita sa...

Så nydelige brikker, en skatt å ta vare på!

Turid sa...

Hei.
Synes jeg husker at du hadde vist hvor du kjøpte disse flotte navnelappene. Nå har jeg bladd gjennom hele bloggen din, men finner det ikke. Har du fortsatt adressen dit?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...