I would be proud if my crafts should become your sourse of inspiration some time - I would also appreciate if you link
back to my blog as your source of inspiration :o) Thanks LeKa

onsdag 14. oktober 2009

Fremdift og ikke fremdrift......

I dag har jeg sydd ferdig noen flere av disse blokkene, har nå 6 stk av 12 blokker ferdig. Den store planen min var å begynne på siste blokk av Autum House, men ser at jeg ikke er fornøyd med bakgrunn stoffet som ble sendt med..........
Jeg vurderer å bruke disse stoffene i stede, men må da skjøte på litt mere. Jeg liker ikke å skjøte stoffer, men noe bli skjult bak applikasjon og resten kan sikkert "quiltes" bort. Hva mener du ??
Er det noen som vet om Isoldes Nissebok finnes i Engelsk utgave ??? Jeg har lovet å undersøke dette, men får bare mobilsvar når jeg ringer forlaget.....Noen som vet noe ???
Er takknemmelig for tilbakemeldigner fra dere :o)
Ha en riktig fin torsdag !
Quiltehilsen LeKa :o)

13 kommentarer:

SOLSAUM sa...

Hallo!

Eg vil tru at det går fint å skjøte stoffet. Når det er ferdig applikert og quilta vil eg tru at det ikkje vil vise.

Lukke til med prosjektet!

annemariesquilt sa...

Jeg ville spandert å kjøpt et nytt stoff, sorry..
Alt det andre er jo så flott og har sikkert kostet mange penger!!
Hmm håper vi er venner fremdeles ;-))

Hennes sa...

Det er magefølelsen din som må avgjøre om du vil ha stoffet skjøtet eller ikke. Du er jo ikke så glad i å skjøte som du sier, og da skal du gjerne høre på deg selv. Jeg hadde ikke gjort det vist du var usikker, og det er dumt å irritere seg siden, når man skal nyte det ferdige teppe...
Jeg er ikke så fryktelig nøye på sånt, så jeg hadde nok vært fornøyd med det du skal skjøte..

Hmm, dette var det vel ikke lett å bli klok av. :o)
Bare spør deg selv høyt, så får du et svar...

Linda og Osken

Anonym sa...

Hei.Kan ikke hjelpe deg verken med teppe eller boka.Håper du får hjelp.Ha en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil...Kan jo spørre på en Bokhandel dem må nå vell hvite om boka er på engelsk...

Synnove sa...

Tja, skjøte??? Jeg tror ikke jeg ville gjort det, det er et nydelig arbeid med masse jobb, og hvis du ikke blir fornøyd kommer du sikkert til å irritere deg over det leeeenge.... Bare tenker høyt hva jeg selv ville gjort... Du vet selv best hva som fungerer for deg! Må bare si at teppet ser ut til å bli helt fantastisk!

Anonym sa...

Love those blocks...so much work but will be gorgeous once all together! The colors are fabulous!!

Orlaug sa...

Lite hjelp å få her........vil berre sei at du er kjempeflink å sy......og for meg ser det skrekkeleg vanskeleg ut.......

a good yarn sa...

Oh Lena! What beautiful blocks! Please let me know what fabrics you are using. I really like these. I agree with about the fabric for Autumn House. Use what you feel looks best. Ann :)

Crispy sa...

Love the carpenter wheel blocks Lena. I think those fabrics will be fine for the Autumn House. Sorry I can't help you with the book.

Crispy

Cathy @ CabbageQuilts sa...

Wow your 6 finished blocks are beautiful, this will be a stunning quilt xo

Janet sa...

Beutiful blocks, so much piecing but worth it, the colours are gorgeous.

Stina Blomgren sa...

Jag har inga problem med att skarva bakgrunder... tycker bara det blir bättre..;o)) Så lycka till!!! :o9

Anne Lise sa...

Hei. Vil først si at du har en kjempefin blogg. Og mange fine tips du deler med oss andre. Takk for det. Du spurte om nisseboka. Jeg vet ikke om det er å få på engelsk, men har tlf.nr. til Isolde Garm (butikk e.l). Det er 66982080. Det var i hvert fall nr. i 2006. Lykke til!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...