I would be proud if my crafts should become your sourse of inspiration some time - I would also appreciate if you link
back to my blog as your source of inspiration :o) Thanks LeKa

torsdag 6. august 2009

"Needle turn" Applikasjon del 3

Når jeg skal sy er det først å velge riktig tråd. Velg tråd som passer i fargen med motivet som skal applikeres, og ikke bakgrunnstoffet. Når jeg starter å sy, tar jeg ett par kast i sømrommet og smyger tråden opp der jeg skal begynne å sy. Jeg starter alltid på ett rett sted - aldri i hjørnet eller midt i en bue - om jeg kan unngå dette. Jeg syr med små sting, ca 12 - 13 pr. inch.
Når jeg kommer frem til utover hjørner, tar jeg et ekstra sting, før jeg bretter fremsiden til side og klipper av noe av sømmrommet på baksiden. Dette for at det ikke skal bli så mye stoff som skal gjemmes i hjørnet.
Se bildene nedenfor, her bruker jeg nålen for å dytte ned sømmrommet i hjørnet, og dytter dette helt ned og inntil den sydde sømmen.
Slik ........
Håper dette er forståelig for dere ...........................
Quiltehilsen LeKa :o)

3 kommentarer:

a good yarn sa...

Takk Leka for disse nyttig trinnvise instruksjoner. Du har illustrert teknikken godt. Ann :)

Grethe sa...

Jeg synes der ser litt vanskelig ut, men det er godt forklart og fine bilder. Takk for informasjon.

Crispy sa...

Good instructions Lena. I have never thought to trim under the seam allowance in the corner, I will have to try this.

Crispy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...