I would be proud if my crafts should become your sourse of inspiration some time - I would also appreciate if you link
back to my blog as your source of inspiration :o) Thanks LeKa

lørdag 1. august 2009

Ta med prosjekt II

Mønster til mine korger er fra den samme boken som Monster blokken. Men i stede for å sy hank og kurv i to deler har jeg valgt å sy alt i ett. Jeg blir sikkert tilgitt av designerene for å ha modda litt på mønsteret...........................................Her ser du farvene jeg har valgt - alle stoffene er Japanske og farvene er brun/beige/grå og blå.
Bakgrunnstoffet er også Japansk, og jeg har valgt samme stoffet til alle blokkene. Om jeg da vil sy quilten med gitter/rammer eller om jeg tar inn flere lyse bakgrunnstoff - der får tiden vise.
Dette er ett 10 års "ta med på tur" prosjekt og jeg vet at jeg kanskje endrer ide mange ganger underveis.
Ha en riktig fin lørdagskveld !
Quiltehilsen LeKa :o)

9 kommentarer:

STRIKKEMOR(O) sa...

Dette blir eit fint teppe! Kosleg mønster og flotte stoff/fargar!

May Britt sa...

Helt enig i måten du syr kurvene på. Hvorfor dele opp hank og kurv når de likvel skal være av samme stoff. Ser mer stilig ut slik synes jeg.

Crispy sa...

It is a good idea to make the basket one piece, saves time and less bulk. Is the fabric from that Daiwabo line? It reminds me of the few pieces I have of those.

Crispy

siv hege sa...

Litt kunstnerisk frihet må det da være lov til selv om man syr andres mønster. Blokken blir kjempefin. Jeg er imponert over alt du rekker å gjøre. Si meg, sover du om natten? ;)

Lurline sa...

Just beautiful - I am doing the little baskets, too!
Hugs - Lurline♥

Linda sa...

Hei!Du er som alltid flitt i ved symaskinen.Her er det også fremme.
Men ting tar tid.
Fereien er slutt for 1 uke siden.
Mann og barn er til danmark en uke.
Da er det stoff og sysaker fremme på stuebordet.God søndag!Linda :))

Timotei sa...

Dette kommer til å bli kjempefint! Selvfølgelig kan du forandre på mønsteret. Virker mye mer logisk slik du har gjort det. Det er veldig sjelden jeg følger et mønster til punkt og prikke. Artig å prøve ut selv og finne nye løsninger.

Stina Blomgren sa...

Åhh.. så härliga korgar!!! Måste få fråga... vad har du använt för penna till att rita upp konturerna med?? Har försökt hitta sådana här i Sverige..men vet inte vad jag ska leta efter!!! :o)

Merete sa...

Kurvene er flotte, spennende følge prosjektet ditt:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...