I would be proud if my crafts should become your sourse of inspiration some time - I would also appreciate if you link
back to my blog as your source of inspiration :o) Thanks LeKa

tirsdag 29. september 2009

Autumn House Block nr. 8

Her hos oss har det vært noen hektiske dager, mye farting hit og dit, for å ordne både det ene og det andre. . . .Og endelig har vi fått montert varmepumpe, gleder meg til å se hvordan det er.
Etter en fantastisk herlig dag i går, hos Gunn (ingen blogg), ble jeg ferdig med blokk nr. 8 i Autumn House. Nå er det en blokk igjen, i tillegg til noe applikasjon på borden. Gleder meg til å se hele toppen ferdig sydd. I denne blokken har jeg byttet ut stoffet på gresskar, det som fulgte med i pakken var rosa......yepp.....du leste riktig - ROSA........ Som om rosa har noe som helst å gjøre i dette teppet, også kommer det på nest siste blokk. . . .merkelig.
Aunt Millie's Garden er kommet, fra Pice O'Cake - dette prosjektet skal overta etter Autumn House ...... er min plan.
Gleder meg veldig til å sy denne blokken. Er den ikke lekker ?
Mange meter med glidelås er kommet i hus, nå kan jeg sy sminke punger igjen :o)
Ønsker dere alle en riktig fin Mandag !
Quiltehilsen LeKa :o)

22 kommentarer:

Mona sa...

Nydelig blokk. Så rask du er. Her har det skjedd velig lite på håndarbeidsfronten. Har høstferie denne uka så håper at jeg får litt tid på syrommet.

Ha en fin uke. Mona

Bestemor Drillo sa...

Det teppet gleder jeg meg til å se :) Ha en fin høstdag !

Bente sa...

Fin blokk dette og. Gleda meg til å sjå teppet ferdig, det blir nok flott.
Du kan glede deg over varmepumpa, det er herlig:-)

Janet sa...

That's a lovely block and how exciting to do Aunt Millie, the pattern is wonderful.

Synnove sa...

Så nydelig blokk! Jeg likte ekornet:-) Og det ser ut til at du ikke blir arbeidsledig med det første, teppet du skal igang med ser nydelig ut det også!

Crispy sa...

The Autum House block is very cute, I don't think pumpkins are pink. Oh fun Lena!! I can't wait for you to start your Aunt Millie!!

Crispy

Anne sa...

Autumn house blir fin, og Aunt Millie ser kjempesprek ut! Den kunne vært gøy å sy..

Tingelingeling sa...

Makan! Du er dyrebar,-og denne blir fin! Har ( tro det eller ei..) luktet på denne jeg også.. Etter at den ble vist på Quiltemøte i august.. Mystisk!
Men inntil videre er jeg helt bestemt på å ikke falle for flere fristelser. Enn så lenge!Lykke til med varmepumpa!

Lise in Norway sa...

Jammen er du kreativ kjære du!
Meter med glidelås høres smart ut...da har du alltid den lengden du trenger for hånd

Gled deg til varmepumpen..tar noen dager før den har sirkulert luften, men så er det en drøm. Vi har hatt vår i fire år nå og jeg angrer ikke.

Karen sa...

Cute Autumn House block! I have the Aunt Millie pattern. Maybe I will start it next year. First I must find some nice red fabric.

Turid sa...

Jeg er også spent på å se hele dette teppet. Har aldri vært med på noe slikt prosjekt, men det høres spennende ut.

Anonym sa...

Hei.Så fine blokke.Kjempe fine.Gleder meg til å se ferdig teppe.Ha en riktig fin Tirsdagskveld.Bodil

sylysten sa...

Sånn en fin blokk du har laget;o)
Jeg stryker de faktisk på;o) Tar av det øverste av de tre lagene på servietten, river eller klipper motivet jeg vil ha, holder et bakepapir stramt over og setter strykejernet inntil, svak/middels varme. Det er faktisk lettest på rundt lys, for da bare holder jeg det som er for mye av bakepapiert i venstre hånda, mens jeg stryker med det andre. Da blir det helt stramt, og stearinen renner ikke;o)
Lykke til om du prøver deg;o)
Klem
Linda;o)

Anonym sa...

Oh I see so many people doing the Aunt Millie quilt...it is gorgeous and will look forward to seeing your block finishes.

Kort og Søm sa...

Du lager så mye fint!! :o)

Lurline sa...

I love your pinky-red pumpkin block - I have Aunt Millie's pattern, too - so tempting!
Hugs - Lurline♥

Karen sa...

A very unique house indeed!

wishes, true and kind sa...

The Aunt Millie's Garden block is beautiful. It glows!

LINDA BYLSMA sa...

The Autumn House is really cute. I agree with your change. Pink? No Way!

Timotei sa...

Spennende prosjekt du har på gang her! Så fin den blokken med gresskaret på.
Du spurte meg om mål på posene jeg har sydd. Målene er 26,5 cm x 42,5 cm. Hver pose har forstykke, vatt og bakstykke etter disse målene. Jeg fant beskrivelse på disse posene hos "Strikkepia", men hun har dessverre sluttet å blogge og slettet alle innleggene sine.
Bare send meg en mail hvis du ønsker en mer nøyaktig beskrivelse av hvordan jeg gjør det. (mailadresse i bloggbutikken min)
Ha en fortsatt kreativ uke!
Rannveig.

Hennes sa...

Hei, og tusen takk for komentarene hos meg.
Helt utrolig hvor mye du får sydd altså. Kjempe dyktig er du.
Og glidelås i metervis, aldri hørt om det en gang. Så det må vi få en demonstrasjon på. :o)

Stor katte klem fra Oscar også..
(hihi)

Valerie the Pumpkin Patch Quilter sa...

Oh how you make me want to sew!!! ;) So pretty!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...