I would be proud if my crafts should become your sourse of inspiration some time - I would also appreciate if you link
back to my blog as your source of inspiration :o) Thanks LeKa

søndag 13. september 2009

Min første quilt......

....og du verden for et ambisjons nivå :o)
Denne quiltet ble påbegynt i 1994, og som du ser, er den ikke ferdig enda. Jeg kan nesten ikke se den for meg ferdig, siden kunskap som jeg hadde når denne ble påbegynt var ganske naive. Denne er sydd på min gamle sveive-maskin etter bestemor :o)
Til og med begynt å hånd-quilte .....lol..... kan vel si at jeg ikke viste helt hva jeg gikk til...... :o)
Jeg har en quilt som er enda eldre - denne ble sydd i 1981.
Jeg gikk ett år på håndarbeidslinja på folkehøyskole, og da sydde jeg dette. Quilten er helt utslitt etter å ha vært med meg over alt - til daglig lå det på sengen, men så snart jeg reiste på ferie eller overnatting, ja da var teppet med på tur....... Og det var når denne quilten var utslitt, at jeg begynnte å se at jeg måtte ha en ny quilt. Jeg kan godt si at denne quilten var starten på min kariære som quilter :o)
Nå er det tilbake til ved-haugen. Vi har mye ved igjen som skal stables.
Insprasjon finnes jeg også her > se hvor flotte farver det er i bjørka.......
hmmmmm.....kunne vært fint i en liten quilt.......
Ønsker dere alle en riktig fin søndag !
Quiltehilsen LeKa :o)

18 kommentarer:

wishes, true and kind sa...

I love seeing quilter's first quilts! Yours is very charming!

tubakk sa...

Sjarmerende quilt, og log cabin går jo aldri av mote. Du får gjøre den ferdig, om ikke annet så for å ha et minne om hvor du begynte.

sylysten sa...

Lekkert;o)
Så gøy at du ville bli med på min lille giveaway;o) Glemte å skrive i innlegget at trekning er 1 oktober;o)
Klem
Linda;o)

annemariesquilt sa...

Så skjønne førstequilter du viser i dag. Det er så mye minner knyttet til disse/ sånne quilter. Jeg laget kuverbrikker som mitt første prosjekt. Jeg kan huske at jeg kom på kurs uten ¨vite hvordan jeg brukte cuttekniven, skjærematta osv. Jeg hadde også kjøpt mine 5 første stoff og var så stolt.
Jeg ønsker deg en flott uke.

Laila sa...

Ikkje dårleg start på quiltekarrieren dette her. Lett å sjå at du hadde talent alt frå starten av :)

Mona sa...

Denne burde du absolutt gjøre ferdig. Fine farger hadde du også den gang. Ha en fin uke.

cille sa...

Flotte "gamle" quilter du har på luriga! Så koslig å ta fram gamle ting igjen, morsomt å mimre litt tilbake i tid! Ha en herlig uke...!

Kort og Søm sa...

Så morsomt å se dine tidlige tepper!! De var fine, likte fargene veldig godt.
(det fikk meg til å tenke på mine første tepper, må si at dine var veldig mye finere enn mine.."ler")

Ha en fin søndagskveld,
Fredrikke :o)

Anne-Lise at Rag, Tag, Bobtail sa...

Litt av et arbeid, men den fortjener å bli ferdig... fine farger!

Elins systue sa...

Da er det på tide å få den ferdig. Flott blåfarge

Bente sa...

Flotte quilter.
Fin effekt med fargane i log cabin teppet.
Eg beundrar alle som handquilter store tepper, det er litt av ein jobb :-)

Bestemor Drillo sa...

Log cabin er det som aldri blir avlegs, og for noen flotte farger.
Dette hadde du taket på helt fra du startet ser jeg. Ha en fin uke både med ved og quilt !

Crispy sa...

Your first quilt is very lovely Lena. I wish I had a picture of my first quilt, it was a dresden plate :0)

Crispy

Unknown sa...

Your first quilts are beautiful. It reminds me that I need to take a look at my first quilts!
hugz
Pam

a good yarn sa...

First quilts always have such wonderful memories attached even if they weren't our best work. Ann :)

Tone Yvonne sa...

Så artig!!

Dette var sammen type som jeg hadde som førsteprosjekt også, i 1998 :o) men pga tidspress droppet jeg log cabin blokkene og gikk rett på trekanter :o) sydde to tepper på 14 dager - ferdig lille julaften ;-D

Har aldri noensinne jobbet så intenst med noen tepper igjen ;-D
Men det var starten på et spennede lappepeventyr :o)

har en strålende uke!!

klem

Lori sa...

I love the colors of your first quilt and I'm a log cabin lover. But, it looks like you have become a lot better quilter since then!

Anne sa...

Det er så spennende å se på gamle arbeider, de er vakre og verdifulle, og de er en del av utviklingen din som quilter!
Og bjørkeved-bildet ditt er et superutgangspunkt for en quilt i "blonde" farger. Du viser vel snart en stoffbunke som tar opp nyansene? ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...