I would be proud if my crafts should become your sourse of inspiration some time - I would also appreciate if you link
back to my blog as your source of inspiration :o) Thanks LeKa

tirsdag 22. september 2009

Ensom nisse-far.....

Her er nisse-far, han sitter så pent og pyntelig på sofa ryggen. Men nå begynte han å se så ensom ut at jeg begynte å få dårlig samvittighet. Jeg laget denne gutten på kurs hos Isolde Garm. Det er vell ingen tvil om at han er en staselig kar, med hjemmelaget lusekofte og nikkers med skinn bak. En liten sølv kniv med slire av skinn har han også. I tillegg til sølvknapper både i kofte og i skjorten. Hatten og tøflene er tovet ull.Jeg gikk også på kurs og skulle lage en nisse-mor, men hun ble aldri gjort ferdig.....Hmmm,...jeg tror nesten jeg vet hva du tenker..........ja,ja..... Uansett, dama ble sittende bortgjemt i en krok, med nåler rundt det ene benet og ett heller misslykket forsøk på strikket vest.........
Men, parykken er lekker. De ser nesten ut som ekte hår, men jeg kan garantere at det er saue ull - det er også ull som er brukt til å fylle disse nissene med. Ekte vare, med andre ord :o)
I dag har Nisse-Mor fått sydd på benet sitt. Hun har fått ny nikkers, stoff til skjørt er kjøpt inn og jeg er nå i gang med å sy bluse. Sølvknapper til blusen har jeg liggende ett eller annet sted.... i en eller annen eske.......lol......
Ønsker dere en riktig fin tirsdags kveld !
Quiltehilsen LeKa :o)

20 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Det skal bli spennende å se om nissemor blir like fin som nissefar! Det må bli trivelig for stakkarn å få selskap. Venter i spenning på resultatet.

susis quilts sa...

hei,de ser väldigt nydelig ut,grattis,susi

Bente sa...

So kjekt for "Nissefar", no blir han nok glad :-)
Desse nissane er berre heilt nydelege. Eg skulle gjerne vore eigar av eit slikt par,håper det byr seg anledning til eit kurs ein gong :-)

Turid sa...

Denne dama kommer til å bli riktig så fin, det ser jeg allerede. Heldige nissefar som nå får selskap. Nå får du bare stå på, og ikke gi deg før hun er ferdig.

Oddbjørg sa...

Fikk litt dårlig samvittighet da jeg leste innlegget ditt, for jeg har også en gang i tida gått på nissekurs hos Isolde Garm. Nissefar er framme hver jul, men resten av familien - kone og barn sitter/ligger øverst på et skap på syrommet. Noen trenger å få kroppsdelene sydd på, andre trenger klær. Hver høst har jeg tenkt å gjøre dem ferdige, men det har bare blitt med tanken. Lurer på om jeg klarer det i år. Kos deg videre med nissene dine!

Anonym sa...

Hei.Så fin en nissefar.Mitt nissepar er nesten helt likedan.Hatten ,sko og bokse er akurtat like dan som min nissefar men jeg har jeg laget den større enn det som sto i boka til Isolde.Nissemor er samme størrelse som min.Skal bli kjekt å se når nissemor blir ferdig.Synes det var kjekt å lage.Jikk på kurs igjenom Husflidlaget.Mine sitter på peisen på hytta hele året...Ha en riktig fin høstkveld Klem fra Bodil

Laila sa...

Desse nissane er såååå fine. Kjekt for gubben å få selskap.

2ne sa...

Flotte nisser - mye arbeide på disse :-) Ha en fin uke

Orlaug sa...

Var noko kjent, detta.......med ferdig nissefar og nissemor i skapet.Hm......kanskje ho skal få kome ut til jul.

Hennes sa...

Hei.

Kjempekoselige nisser. Er nok mye arbeid med de, men gu så flotte de blir når de blir et par. Han har nok savnet konemor. hi hi.

Linda...

Tror nok at "osken" blir å se på bloggen min ganske ofte, må styre meg, ellers blir det en katteblogg til slutt.. :o)

Janet sa...

They are amazing! I can imagine how nice they feel with wool stuffing. Really gorgeous!

Lurline sa...

She's gorgeous and deserves a lovely little dress!
Hugs - Lurline♥

Elins systue sa...

Det blir nok et fint par når fruen får på seg stakken

naoko sa...

They are adorable!!! I can't wait for her nice dress.

Kjellfridsblogg sa...

Helt nydelig! Tenk så fint å blir ferdig til jul...De må jo være to! Jeg gikk på dokkekurs en gang. Jeg laget 4-5 dokker i forskjellig størrelse. Litt av samme type, men ikke så fint hår. Kanskje jeg skal begynne å kle på dem snart?

a good yarn sa...

They have such nice faces and the hair looks so real - not like sheep's wool at all. Ann :)

Crispy sa...

They are such cute little people. I look forward to seeing how you dress her.

Crispy

Sølvis blog sa...

Klart nissefar må få seg kjerring. Og så søt som denne damen blir kommer nok forholdet til å vare lenge. Så fint at hun fikk komme fram i lyset igjen.

Micki sa...

The dolls are just wonderful! I love them all!
Micki

Anne Ida sa...

Nissefar er jo bare herlig! Men du har rett i at han nok kan virke litt ensom, så det er godt å høre at han snart får selskap :o) Ha det morro med å kle nissemor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...